Cik daudz jāguļ pieaugušajiem?

Godaģimene.lv
Godaģimene.lv

Pilnvērtīgs miegs, par ko uzskatāmas vismaz 7 stundas naktsmiera, sniedz neskaitāmus ieguvumus cilvēka imunitātei, uztverei un citām svarīgām funkcijām. „BENU Aptieka” veiktā aptauja atklāj, ka diemžēl 68% Latvijas sieviešu un 52% vīriešu guļ nepietiekami.

Vairāk nekā puse jeb 54% sieviešu atzina, ka naktsmierā pavada 5-7 stundas, kamēr 14% naktī neguļ vairāk par 5 stundām. Nepietiekamu stundu skaitu miegam velta arī lielākā daļa vīriešu. Gandrīz katrs trešais (30%) naktī guļ 5-7 stundas, bet aptuveni katrs piektais (22%) guļ tikai līdz 5 stundām. Tajā pašā laikā veselīgs miegs jeb 7-9 stundas miega ir 32% sieviešu, kā arī 38% vīriešu. Turklāt katrs desmitais vīrietis miegam atvelta arī vairāk nekā 9 stundas.

 

20170131125840-33107.jpg

 

Atšķirības iezīmējās arī jautājumā par miega kvalitāti.

Katrs piektais vīrietis atzina, ka vienmēr iemieg un guļ ļoti labi, kamēr sievietes šādu atbildi sniedza vien 8% gadījumu. Tajā pašā laikā 20% sieviešu atzina, ka guļ ļoti labi, bet reizēm tomēr iemigšana sagādā grūtības. Biežs bezmiegs un trausls, saraustīts miegs nomoka 22% vīriešu un 18% sieviešu.

 

Lūgti atklāt, kādās stituācijās visbiežāk jūt grūtības iemigt, respondenti norādīja gan emocionālus, gan arī praktiskus iemeslus.

Visbiežākais iemesls apgrūtinātai iemigšanai kā sievietēm (48%), tā arī vīriešiem (40%) ir pārdomas un emocijas, ko radījuši aizvadītās dienas notikumi. Īpaši, ja atgadījies kas nepatīkams. Otrais populārākais iemesls (40%) grūtai iemigšanai sievietēm ir satraukums par nākamajā dienā gaidāmo. Savukārt katrai trešajai sievietei iemigšanu apgrūtina dažādi trokšņi.

Tikmēr vīriešiem miegā neļauj laisties domas par nepadarītiem darbiem (30%). 48% vīriešu grūtības iemigt rada atrašanās svešā vietā vai arī pirms miega dzerta melnā kafija.

 

Sastopoties ar bezmiegu, kā vīrieši, tā arī sievietes visbiežāk izvēlas palikt gultā, līdz miegs atgriezīsies.

Populāras iemigšanas vai laika aizpildīšanas metodes vīriešiem ir arī seriālu vai filmu skatīšanās, kā arī siltas tējas vai piena dzeršana. Arī sievietes mēdz skatīties filmas vai seriālus, kā arī sērfot internetā. Savukārt 18% atzinās, ka bezmiega gadījumā dzer miega preparātus.

 

Aptauja īstenota akcijas "Par labu miegu" laikā no 2016.gada 1.novembra līdz 16.decembrim. Tajā piedalījās 3750 Latvijas iedzīvotāju.

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies
lareliina 17. maijs 2017 17:59

Parasti taču gāja runa par 8 h miegu kā minimums. Lieliski ir tas ka guļu labi man ir burvīgs mazulis kas to atļauj. papildus tas noņem man stresu. Iesaku mammītēm nodarboties ar savas šūplādes papildināšanu ar pašu darinātām lietām. Vakaros pirms guētiešanas padarboties ar pirkstiņiem. Nu tas ir labāk kā skatīties tv. Seko manam blogam, vēlāk būs ieraksti kā izveidot savas rotas. https://www.suplade.lv

Adrs8 17. maijs 2017 15:17

Labāks miegs nevar būt, ja skaties kādu komēdijas filmu vai smieklīgu seriālu. Parasti atrodu ko labu caur šo online filmu portālu https://onlinefilmas.lv