Daudzbērnu ģimenes - nabagi, jo Mēs paši tā uzskatām!

MieraVējos!
MieraVējos!

Pēdējās nedēļas notikumi manī ir raisījusi "baigās" pārdomas,par to,ka ne jau nu sabiedrība uzskata,ka Mēs Daudzbērnu gimenes esam nabadzīgi!Šo "nabadzības zīmogu" daudzbērnu ģiemenēm uzspiežam Mēs paši!

Visvairāk asinis uzsit tas,ka kaut kādā pētījumā daudzbērnu vecāki atļaujas pieprasīt/lūgt palīdzību mēbeļu,sadzīves tehnikas iegādei!Mani pilnīgi "uz pauzes"nolika lūgums/pavēle ,ka ir nepieciešams atbalsts pirmā pūriņa iegādei!!!!Līdz ar to man ,kā trīs bērnu mamiņai ir radies jautajums-Kāda pipara pec dzemdēt bērnus,ja pat elementarākās lietas nevaram nodrošināt????

Nesaprotu,kā nav kauna kādam/valstij,sabiedrībai,uzņēmējiem/ pieprasīt nezin ko tikai tāpec vien,ka ir vairāk bērnu?Līdz sim uzskatīju,ka daudz bērnu ģimene ir Gods!Bet nu man nākas secinat,ka daudzi no mus ir ka parazīti,kas cenšas dzīvot uz citu(nodoklu maksātāju )rēķina paši pretī nedod neko,kā vienīgi  "ieteikumus" kā panakt daudzbērnu ģimenēm labvēlīgākus apstākļus!Tajā pasā brīdī nereti ir tā,ka "pieprasītāji" mūzam neko smagāku par karoti rokās nav turējuši!!!

ES,protams atvainojos,ja kādu aizskaru-Bet Es uzskatu,ka Daudzbernu gimenes nav nabadzīgākas par 1/2 bērnu giemenēm,sociāli neaizsargatākas par citām!Piekrītu ir grūti,bet vai tas dod mums tiesības pieprasīt to,ko Mēs paši varam nopelnīt ????

Mums,vecākiem ir jakustina pakaļas un jāstrādā,jāpelna nauda-nevis no apkārtejiem jagaida kada palīdzība!!!

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies
MieraVējos! 28. maijs 2014 15:03 Agnese.A

(F)

Agnese.A 28. maijs 2014 14:30

"Diemžēl vēl joprojām tiek runāts par daudzbērnu ģimenēm kā par mazturīgām un nelabvēlīgām, kurām jāpievērš uzmanība" - skumji, ka tā. Un tomēr - es uzskatu, ka es pati vislabāk zinu, kāda esmu, kāda ir mana ģimene un mani bērni. Un man ir pilnīgi vienalga, ko par mani domā tie, kas mani pat nepazīst

JānisK 27. maijs 2014 23:54

te nav bijis neviena raksta par bezmaksas pakalpojumu daudzbērnu ģimenēm un tāda pakalpojuma nav.

MieraVējos! 27. maijs 2014 11:27 Godaģimene.lv

Par kartēm,kad tās tiks ieviestas nemaz nebrīnīšos,ka būs daudz jo daudz negatīvu atsauksmju-jo kartes priekšrocība ir sniegt atlaidi nevis bezmaksas pakalpojumu,uz ko šķiet daudzi cer :D

MieraVējos! 27. maijs 2014 11:25

"Diemžēl vēl joprojām tiek runāts par daudzbērnu ģimenēm kā par mazturīgām un nelabvēlīgām, kurām jāpievērš uzmanība .." Uhn,kas šo uzskatu kultivē ?

Godaģimene.lv 27. maijs 2014 11:22

Jā, karšu izgatavošana ir aizkavējusies, jo sākotnējais plāns par pašvaldību iesaisti netika īstenots, saņemot atraidījumu. Diemžēl vēl joprojām tiek runāts par daudzbērnu ģimenēm kā par mazturīgām un nelabvēlīgām, kurām jāpievērš uzmanība un nekādas kartes ar atlaidēm nav vajadzīgas!(F)

Godaģimene.lv 27. maijs 2014 11:21

Jā, ir ģimenes, kuras laiž pasaulē bērnus naudas/ pabalstu dēļ; jā, ir ģimenes, kurām vairāk šķiet, ka valstij vajadzīgi viņu bērni vairāk nekā pašai ģimenei!

Šajā projektā vēlamies uzsvērt, cik daudz mūsu valstī ir izglītotu jauno daudzbērnu ģimeņu, kas kā Māra min, cenšas un dara visu savu bērnu labā, neuzskatot, ka viņiem valsts būtu kaut ko parādīt.

Pētījumā tika uzdoti jautājumi un saņemtas atbildes. Piekrītam, ka daudzas prasības ir un paliks kā neizsapņotas prasības, bet arī starp dažādiem ieteikumiem var rasties kaut kas tāds, kas varētu palīdzēt attīstīt valsts atbalstu ģimenēm, kurās aug trīs un vairāk bērnu, tādējādi pavairojot arī mūsu skaitu šajā valstī!

MieraVējos! 27. maijs 2014 09:56 JānisK

Šķiet respondenti pildot aptauju ir apjukusi uz to,ka ir lietas,kur ir NEPIECIEŠAMS atbalsts un velmes,kuras paši varam īstenot-saviem spēkiem...!

MieraVējos! 27. maijs 2014 09:55 JānisK

Par labumiem runajot-kaut ka nav gadījies dzirdēt,ka visi labumus pieprasītu,jo redz pienākas!Personīgi man ir radies iespaids,ka tagad pēķšņi vecaki ir atmodusies,jo redz kadi gan mēs nabagi esam,ka pat mēbeles,sadzīves tehniku nopirkt nevaram!Kaut tajā pasa brrīdi ir tik daudz alternatīvu ,lai pie preces tiktu!
Runājot par NĪ-to tapat nedod,ja neraksti kaut kādu iesniegumu.Elektrība-ta arī tiek "izredzētajiem" .Par pasākumiem-jau no laiak gala par berniem ir jamaksa lētak.Logiski,Es arī gribetu,lai man visu pasniedz uz paplāti-lai mana nauda ko nopelnu tiktu novirzīta citiem "svarīgākiem" mērķiem par bernu,ģimenes uzturēšanu....

JānisK 26. maijs 2014 20:55 marakenigsvalde

Ja Latvija vidējā alga saņem abi vecāki tad kopa viņiem ir 810 euro uz rokas dalot ar ģimene locekļu skaitu 5 uz vienu sanāk 162euro tas ir drusku virs trūcīgā, visiem nevar būt normāls darbs vai labi apmaksāts darbs. Daudz ir tādu kam ar normālu darbu ir vairāk par 3bērniem?

JānisK 26. maijs 2014 20:33 marakenigsvalde

nu tad sanāk visi var prasīt papildu labumus, bet mēs DĢ tādi lepni nē mums jau nevajag atbalstu NĪ nodoklī, atvieglojumus par apgādājamiem, bezmaksas izglītību nevajag, Latvenergo dāvinājumu arī nevajag mēs tak varam samaksāt vēl dārgāku tarifu. Ejot uz kultūras pasākumiem, muzejiem varam maksāt pilnu biļešu cenu.

MieraVējos! 26. maijs 2014 17:17 JānisK

Runajot par tiesībam pieprasīt atbalstu-Intresanti,ko mēs tadu esam izdarījusi,lai teiktu-Mums pienakas,Mums vajag!?Tas,ka mums ir vairāk bernu kā citiem-nav attaisnojums!
Nevajag paļauties uz citiem,jo neviens nav atbildīgs par mūsu izveli!

MieraVējos! 26. maijs 2014 17:13 JānisK

Pilnībā nepiekrītu!Lai saņemtu labu algu-nav jāvergo diennaktīm!Pietiek ar normālu darbu!Skatos,ka te jau sakas kartējās galējības-salīdzinot deputātus ar daudzbērnu vecākiem!

JānisK 26. maijs 2014 15:45 indrasniega

Par atslēgu bērniem sauc bērnus kuri ir atstāti novārtā vieni paši pavadot laiku mājās vecākiem strādājot vairāk, lai varētu nodrošināt iztiku un samaksāt komunālos maksājums.

indrasniega 26. maijs 2014 15:14 JānisK

Kā tas ir - bērnus pataisīt par atslēgu bērniem? Īsti neizpratu Tavu komentāru... :(

JānisK 26. maijs 2014 10:58

Uzskatu ka mumms ir tiesības pieprasīt atbalstu un vairāk uzmanības no valsts puses jo pašlaik tāda nav. Kapēc tad deputātiem ir visādas kompensācijas vai tad viņi ar algu vien nevar iztikt?. Nevajag nonāk galējībā iejūgties darbā pelnot, nerēdzēt bērnus un bērnus pataisot par atslēgu bērniem.

indrasniega 25. maijs 2014 22:57

Pilnīgi precīzi pateikts! Kā arī pēdējā laikā izteikti pat no Māmiņu kluba tiek popularizēts, kādi gan mēs - tie, kuriem vismaz 3 bērni - esam nabadziņi. Auklējami un pupināmi... Nevaram dārgas nometnes bērniem atļauties, zīmolu apģērbus... Tai pat laikā visādos mistiskos pētījumos pēc nepieciešamo rēķinu un maksājumu nomaksas "uz rokas" vidēji paliekot summa, kuras apmērs nez kāpēc pārsniedz pat to, cik reāli strādājoša sieviete saņem "uz papīra" par algotu darbu.
Tad tiešam gribas iesaukties - aļo, garaž! Vai jūs tur dzīvojat kaut kādā iedomu pasaulītē un tiešam nesaprotat vai negribat saprast, kas reāli notiek ar ģimenēm, kurās aug bērni? Kurā leiputrijas nostūrī izraujat tos savus respondentus, ko aptaujāt?
Un, ja godīgi - šis portals, tapat kā ta visa karšu padarīšana, šķiet, ka ir tikai tāds ķēksīša pasākums - naudiņa projektam iegūta, tad nu tik jārada iespaids, ka sūri, grūti tiek strādāts, lai kaut kā attaisnotu piešķirto līdzekļu izlietojumu.
Ziniet, man tagad ar trim bērniem, kad pelnam abi ar vīru, ied daudz labāk, kā gāja pirms gadiem, kad pelnītāja biju viena, lai gan bērni arī bija TIKAI divi. Ir konkrēti muļķīga šāda iedalīšana - Jānītis ir sliktāks par Jurīti, jo Jānīša vecāki saprot, ka nespēs vairāk bērnus nodrošināt, līdz ar to lieto kontracepciju, kur turpretī Jurīša mātes dzemdētspēja ir apbrīnojama. Jums nešķiet tas absurdi? Bērnu skaits ģimenē ir pieaugušo izvēle un līdz ar to atbildība. Un pakļaujoties šadām publiskām kampaņām, kurās tiek sludināts, cik nožēlojamas un žēlojamas patiesībā ir ģimenes ar vairakiem bērniem, gribot - negribot paši sev uz liekam lūzeru zīmogu...

INGA_DZĒRVE 25. maijs 2014 22:52 ilze.lipska

Man tas pats, kas Ilzei. Es esmu saskārusies tieši ar Ilzes aprakstīto, ka CITI NO MALAS parasti tā nodomā..

MieraVējos! 25. maijs 2014 22:27

Manuprāt būtu tikai godīgi ja sīs kartes,atlaides tiktu piešķirtas Tikai sociali atbildīgam ģimenēm-respektīvi,tām Goda ģimenēm,kurās vecāki IR sociali atbildīgas-nevis "atakrīgas" no pabalstiem!!!!
sodien vien redzēju ģimeni,kas tā vietā,lai nopirktu bērniem (2 lielākiem,viens zīdainis) saldējumu-aņēma sev Bamsli alu un cigarešu paku,lielākajiem bērniem pasakot-Aļoha kagda snimajut dzengi vam kupit..."

MieraVējos! 25. maijs 2014 22:19
Ilzhukinjs 25. maijs 2014 12:52

Tā ir un tas ir ļoti skumji, ka tā uzskatas. Nekad neesmu uzskatījus, ka tagad, ja man ir vairāk par vienu bērnu, valstij mums viss jāpienes uz paplātes. Paši taisījam, paši arī rūpējamies par bērniem. Tā jau bij mūsu izvēle. Man ar vienmēr smieklīgi liekas, ka pat par ekskursijām vienmēr pukst, ka jāmaksā. Nu, bet ekskursijas ir brīva izvēle. Nav spiesta lieta. Tas būtu apmēram tā, tagad aizejam uz veikalu un nevis pērkam produktus, bet prasam, lai tagad visu mums par velti iedod. Muļķīgi.

kristinee 24. maijs 2014 22:31

Jā par mēbelēm un galvenais pūriņa iegādi arī palaidu garām.
Patiesībā piekrītu teiktajam.Nevajag jau aiziet līdz tādam līmenim,kad pat karotīti valstij jāgādā.
Un arī varu teikt,tad nav ko radīt bērnus,ja nevar viņus nodrošināt.
Iet visādi un grūti ir visiem.Mēs nezinam kas ar notikt rīt.
Un jākaunās tiešām,ja aiziet tik tālu,kad tik dzemdējam un visu pienes uz paplātes.

ilze.lipska 24. maijs 2014 21:28

Mēbeles un sadzīves tehnika? Es kaut ko tādu palaidu garām…

Bet par to nabadzības birku… daļēji tiešām dažreiz šķiet, ka to raga daudzbērnu ģimenes pašas, tomēr es biežāk esmu saskārusies ar šādu viedokli no malas - ā, ums trīs bērni, tad jau droši vien iet traki, neko īsti nevarat atļauties. - ja paprasa pretī - un tu vari atļauties visu, ko gribi?…… rezultātā atbildes ir vienādas - vienalga - neviens, viens vai septiņi bērni.