DISKUSIJA: Kā veicināt daudzbērnu ģimeņu rašanos?

INGA_DZĒRVE
INGA_DZĒRVE

Izšķirties būt vai nebūt par daudzbērnu ģimeni ne vienmēr ir viegli. Jā, reizēm nogriežam kā ar nazi - nu nav mums tās naudiņas vēl viena bērniņa uzturēšanai, nu nebūs mums viņš ne tuvākā piecgadē, ne pat, visdrīzāk, desmitgadē.. Bet reizēm mūsos iezogas šaubas un domājam - kā būtu, ja mums būtu trešais bērniņš? Jā, nevaram atļauties pilnīgi visu, bet varbūt, kur divi jau ir, arī trešajam mīļa vietiņa atrastos. Un varbūt, ka fakts - mums ir trīs, nemaz nebūtu tik traks.

Vai sabiedrības attieksmes maiņa būtu tā, kas palīdzētu, sekmētu rasties aizvien jaunām, interesantām, drosmīgām daudzbērnu ģimenēm? Vai solītais tavas pašvaldības atbalsts daudzbērnu ģimenēm liek tev aizdomāties par to, ka tomēr jā - varbūt varētu izšķirties par trešā bērniņa radīšanu? Vai valsts atbalsts pabalstu un atvieglojumu, kā arī atlaižu formātā palīdzētu rasties daudzbērnu ģimenēm?

Kā, jūsuprāt, veicināt daudzbērnu ģimeņu rašanos? Kam jānotiek, lai aizvien vairāk ap mums būtu kuplu ģimeņu?

Inga

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies
JānisK 6. aprīlis 2014 14:30

kad domājām par trešo nebija prātā ne pabalsts ne daudzbērnu ģimenes status (tāda vispār nebija 2010.gadā) galvenais atzinums bija divi paēdusi gan jau i trešais būs paēdis.

Agnese.A 5. aprīlis 2014 20:12 Mārīte

Nu tādā ziņā, kā Tu saki, ir jārēķina. Bet naudas dēļ vien bērnus rada tikai pudeles brāļu ģimenēs

Aniad 5. aprīlis 2014 02:07

Es pilnīgi piekrītu ka cilvēkiem ir jābūt labi atalgotam un stabilam darbam lai plānotu lielāku ģimeni un vel es domāju ka lielāku ģimenes pieaugumu varētu gaidīt ja nebūtu problēmas ar dzīves vietu. Jo daudziem jau nemaz nav kur to kuplo ģimeni izmitināt :(

ilze.lipska 3. aprīlis 2014 23:57

Mjā, es ar vienu reizi saskāros ar neizpratni - kā, kāpēc trešais, jums taču jau komplekts ir - meita un dēls. Tādu domāšanu tiešām neizmainīsi.

Vai 80to gadu beigās nebija kaut kādi bonusi, ko valsts sasolīja daudzbērnu ģimenēm? Tieši kādi, izkritis no prāta, bet vairākas sievietes zinu, kas trešo bērnu tikai tāpēc tajā laikā dzemdējušas, jo tad skaitīšoties daudzbērnu. :) Ja es kādreiz domāju, ka daudzbērnu gimene - to izvēlas neatkarīgi no valsts, tad laikam jau tomēr tā nav. Pietiekami daudzi ir stāsti, kas it kā vēlētos vēl bērnus, bet baidās par nākotni un tāpēc izvēlas STOP.

Mārīte 3. aprīlis 2014 22:08 Agnese.A

Man jau šķiet, ka mūsdienās ir jārēķina viss, lai cik tizli tas skan, tas nav tik tizli domāts, bet jārēķina un jādomā loģiski, cik es varēšu viņiem dot pēc gada, pieciem, piecpadsmit utt.. Ar mīlestību bez darba bērnu neapģērbsi un nepabarosi.

Mārīte 3. aprīlis 2014 22:02

Es teiktu, ka jābūt labi atalgotam, stabilam darbam, jo viss, vairāk vai mazāk, "atduras" pret finansiālo stāvokli. Domāju, ka lielai daļai pat pabalsti (piem., tas pats 11 €) nebūtu tik būtiski, ja vien būtu iespējams saņemt pieklājīgu algu. Protams, priecē arī tas, ja ir atbalsts no pašvaldības, brīvpusdienas bērnudārzā, skolā. Sen atpakaļ raidījumā "Viss notiek" rādīja Francijas atbalsta sistēmu, nu tur 3+ ģimenes tiek lielā godā turētas.

MieraVējos! 3. aprīlis 2014 21:10

Pēc manām domām galvenais atslēgas vārds ir -Darbs!Oficiāls darbs,kas maksā nodokļus un,kas man nepārmetīs to,ka mazulis trešo reizi divu mēnešu laikā ir saslimis!
Sabiedrības attieksme -iespējams.Kaut gan vairāk sliecos uz to,ka bērni ir man,mana Laime,mans Prieks!Un,ka kādam sķiet,ka viss -ja Tev ir vairak par vienu bernu Tu esi norakstīta!!?Godīgi,man šādu cilvēku ir žēl.Jo vienu viņi neiedomājas,ka bērni izaug :)

Agnese.A 3. aprīlis 2014 15:30

Pirmkārt un galvenokārt, bērni dzimst mīlestības, ne aprēķina iespaidā. Vismaz tā gribētos domāt.
Piekrītu, ka par katru nākamo bērniņu ģimenē drīzāk izšķirtos, ja būtu normāls (attieksmes ziņā) un arī labi atalgots darbs, drošība, ka būs, kur atgriezties arī pēc bērniņa piedzimšanas, drošība, ka būs, kas mazuli pieskata, kad būs jāatgriežas darbā. Tā ir medaļas viena puse.
Pabalsti, tas nav arguments, tas ir drīzāk apstāklis, kas liek pateikt vai nepateikt to izšķirošo "jā", jo, ja man nav drošības par rītdienu, tad es drīzāk pateikšu nē, nekā tad, ja zināšu, ka man nebūs jālūdz sabiedrību "samest" pamperiem. Un pabalsti un pašvaldības atbalsts vairāk ir tas, kas mums, vecākiem, pauž sabiedrības un valsts vajadzību pēc mūsu bērniem. tas ir attieksmes jautājums.
Ne jau tāpēc mēs radām bērnus, lai par viņiem saņemtu pabalstus, bet mēs saņemam pabalstus tāpēc, ka esam laiduši pasaulē jaunu sabiedrības locekli, kas agrāk vai vēlāk dos savu pienesumu tās pasaules veidošanā, kurā mēs dzīvojam :)

INGA_DZĒRVE 3. aprīlis 2014 12:28 Ketnisa

Pilnībā piekrītu, jo mēs katrs vēlamies dot saviem bērniem to labāko, un strādājot par minimālo atalgojumu, saņemot valsts 8Ls (nu tagad cik tur tos eiro..) pie labākās gribas nevaram teikt, ka strādājam labi apmaksātu darbu un mums nekā nekad netrūkst.. Diemžēl, mazpilsētās par labu atalgojumu vai pat normālu var runāt tikai retais.

Ketnisa 3. aprīlis 2014 12:24

Par to riebīgo komentāru, protams, piekrītu, bet reizēm tādi cilvēki iespļauj akā. Man personīgi citu domas neinteresē (ka jau esmu minējusi), bet nepatīkami, iespējams, būtu. Šādiem cilvēkiem nauda tiešām nepalīdzētu veidot ģimeni.
Bet, ja par tēmu, tad... Nekāda jauna Amerika jau nav jāatklāj, atliek paskatīties dabā, kādā situācijā, piemēram, stārķi atļaujas vairāk kā 2 bērnus "audzināt", ja apkārtnē ir pietiekoši daudz pārtikas, lai tos pabarotu. Domāju, ka ne jau pabalstos ir "sāls". Manuprāt, daudz lietderīgāk un arī cilvēkiem patīkamāk būtu, ja Latvijā varētu strādāt normāli apmaksātu darbu, ne tikai Rīgā, bet arī mazpilsētās un lauku rajonos. Es domāju, ka daudzi (ne tikai daudzbērnu ģimeņu vecāki) labprātāk strādātu, saņemtu atalgojumu tādā apmērā, ka varētu dzīvot, nevis izdzīvot no algas līdz algai, nevis lūgtu pabalstus un palīdzību... Bet Latvijā līdz tam vēl tālu.

INGA_DZĒRVE 3. aprīlis 2014 11:10 trijotne

Citēšu tevi - ""Kad jums bija viens, divi bērni, jūs varēja apskaust. Ģimenes dzīve, divi forši brālīši. Bet nu, kad jums ir trešais man jūs ir žēl."

Šis bija tiešām pretīgi un ļoti pat netaktiski.. Kā tā vispār var pateikt otram? Šausmas.. Tur tiešām ir problēmas ar domāšanu.

trijotne 3. aprīlis 2014 10:00

Protams pašvaldību atbalsts, sakārtotas atbilstoši situācijai naudas lietas (pabalsti, kopšanas naudiņas), tas viss būtu ievērojams pluss. Taču vai tas tiešām veicinās Latvijas ģimenes radīt trešos, ceturtos un kur nu, vēl vairāk bērniņus, šaubos.
Manuprāt, ļoti daudz no svara ir pats domāšanas virziens, audzināšana un sabiedrības attieksme saistībā ar daudzbērnu ģimenēm.

Situācija no dzīves.
Kāds paziņa mums vienreiz atļāvās skaļi paust savas domas par mūsu ģimeni :
"Kad jums bija viens, divi bērni, jūs varēja apskaust. Ģimenes dzīve, divi forši brālīši. Bet nu, kad jums ir trešais man jūs ir žēl."
Un tagad jautājums. - Vai cilvēkus ar šādu domāšanu sakārtoti pabalsti un atbalsts no pašvaldības veicinās domas par savu daudzbērnu ģimeni?

Bet ja par ģimenēm kas vēlas vairākus bērniņus savā ģimenē, jā, protams ka valsts pozitīva attieksme, nevienaldzība, veicinās vismaz daļu daudzbērnu ģimenes rašanas. ;)