DISKUSIJA: Kas ir Daudzbērnu ģimene LATVIJĀ?

INGA_DZĒRVE
INGA_DZĒRVE

Jau pagājušā gadā lasījām – „Daudzbērnu ģimenes apliecības jeb Goda ģimenes kartes varēs saņemt personas, kuru aprūpē ir trīs vai vairāk bērnu vecumā līdz 24 gadiem”. (Citāta avots )

Atliek vien noskaidrot, kas tad īsti ir Daudzbērnu ģimene, kāda ir tās definīcija?

Par šo visu man aizdomāties liek arī personīgā pieredze. Tāpēc lieku jums priekšā diskusijas jautājumu, kas, jūsuprāt, ir Daudzbērnu ģimene Latvijā?

  • Vai tā ir arī ģimene, kurā kopā dzīvo divi pieaugušie un viņu bērni,  - katram no viņiem ir savas, piemēram, divas atvasītes, kas skaita ziņā ir daudzbērnu ģimene?
  • Vai tā ir ģimene, kurā mammai un tētim kopā ir 4 bērni, bet, piemēram, divi, ģimenes apstākļu dēļ, ir izņemti no ģimenes?
  • Vai tā ir jebkura ģimene, kurā ir SAVI vismaz 3 abu šo vecāku kopīgie bērni?
  • Vai tā ir ģimene, kuras vecākiem pašiem nevar būt bērniņi, bet ģimene ir pieņemusi 3 audžu bērnus?
  • Vai tā ir ģimene, kurā 5 bērnus audzina māmiņa viena?

Kā domājat jūs?

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies
Agnese 9. aprīlis 2014 15:19 Ketnisa

Sistēmā jūsu kopīgie bērni pieskaitās abiem (atlaide pienākas vienam no vecākiem;) ), atsevišķi vairs otram vecākam daudzbērni nesanāk, lai piešķirtu atlaidi. Laulība jau te neko neietekmē.;) Ja jums būtu kopīgi 4 bērni, tad varētu abi braukāt ar atlaidi (jo katram sanāktu pa 3 bērniem sistēmā).;) Nu tā dīvaini sanāca uzrakstīt, bet ceru, ka saprati.:D

Ketnisa 9. aprīlis 2014 14:27 Agnese

Ja man ir situācija sekojoša - mums ar vīru (nav reģistrēta laulība) ir 3 kopīgi bērni (vienīgie bērni mums katram atsevišķi), tad mēs esam daudzbērnu mamma un daudzbērnu tēvs atsevišķi. Tad kāpēc atlaide sabiedriskajā transportā Rīgā ir tikai 1 no mums? (Noteikumos ir teikts, ja ir 3 bērnu ģimene, tad 1 no ģimenes vecākiem. Bet tā kā mēs neesam precēti teorētiski varētu ar atlaidi braukt abi...)

Dacite 27. marts 2014 22:27 Agnese

Paldies par viedokli ;) Mans vīrietis nav daudzbērnu tēvs likumīgi,bet maniem bērniem viņš ir tētis,tā arī bērni paši viņu sauc,neviens viņiem to nespiež darīt,bērns jau paliek bērns;) Mēs esam daudzbērnu ģimene visi kopā ;)Un mums jau īpaśi nav nevienam nekas jāpierāda ;) Lai Jums visiem jauks vakars :)

Agnese 27. marts 2014 14:00 Dacite

".. vai mēs neesam ģimene,vai ģimene ir tikai,kad ir parakstīti papīri,ka esam likumīgi vīrs un sieva ????"
Oficiāli tu esi 4 bērnu mamma (tātad, daudzbērnu mamma), bet tavs vīrietis ir viena bērna tēvs, ne daudzbērnu tēvs. :)
"..galvenais, lai ģimenē mīlestība un saticība ir papīri vai nav papīru" - mājās pie kafijas tases, protams! Katrs var saukties kā vien vēlās, bet nu likumiski.. ir tā kā ir.;)

Agnese 27. marts 2014 13:55

Viedokļi jau var būt daudz un dažādi par tēmu, bet likums ir likums. Ja cilvēki dzīvo nereģistrētā laulībā, tad likumiski viņi nav vīrs un sieva, tātad arī par kaut kādu apvienoto ģimeni tur runāt nevar, ja grib ģimeni, tad reģistrē attiecības un nokārto visu oficiāli. Piemērs izdomāts - papucītim ir bijušas 2 sievietes, no katras bērns, tagad papucītis dzīvo cepuri kuldams ar trešo dāmu, kurai ir 2 bērni no iepriekšējām attiecībām. Varam viņu nosaukt un titulēt par 4 bērnu tēvu?:)
Ja viņš ar trešo dāmu oficiāli reģistrē laulību un audzina kopā ar viņu visus četrus bērnus, kas ir viņu apgādībā un deklarēti vienā dzīvesvietā, tad nekādu problēmu, mēs viņu varam pilntiesīgi saukt par 4 bērnu tēvu un pasist pa pleciņu. Bet, ja attiecības arī šoreiz nereģistrē, par saviem "īstajiem" bērniem neliekas ne zinis, tad kāds tur daudzbērnu tēvs vēl?
Varbūt skarbi izklausās, bet nu fakts paliek fakts.;)
Visādi citādi, ja vecākam ir 3 vai vairāk savi/protams, t.sk. arī adoptētie bērni, viņš ir daudzbērnu vecāks.
(Y)(F)

Dacite 27. marts 2014 10:23

Jā paklausieties,ko runā mūsu ministri un deputāti un kādi ir likumi smieklīgi paliek :) Man arī ir sanācis tā,ka esmu šķīrusies un tagad dzīvoju ar brīnišķīgu cilvēku un mums ir kopējs bērns un 3 bērni no iepriekšējām attiecībām,bet esam viena ģimene tagad,bērni dzīvo ar mums un mēs par viņiem rūpejamies,mīlam visus vienādi,mums nav manējie un mūsu kopējais ;)Tad vai mēs neesam ģimene,vai ģimene ir tikai,kad ir parakstīti papīri,ka esam likumīgi vīrs un sieva ???? Mēs jau tagad esam tādi,galvenais, lai ģimenē mīlestība un saticība ir papīri vai nav papīru ;).

Ketnisa 27. marts 2014 09:57

Pirms kāda laika MK bija diskusija, vai ģimene vispār ir gadījumā, ja vecāki nav oficiāli precējušies, kā, piemēram ir manā gadījumā.
Mēs jau te varam diskutēt, bet, ko saka likums?

Dacite 26. marts 2014 18:21 Agnese.A

Tieši tā :)

INGA_DZĒRVE 26. marts 2014 18:19 Agnese.A

Bet, protams, tur tev taisnība. Ir pat jau piemērs galvā, kas atbilst. Un arī tā ir jauka daudzbērnu ģimene.

Agnese.A 26. marts 2014 15:20

Nē, nepareizi - daudz bērnu ģimene ir arī māmiņa vai tētis viena/s pati ar 3 un vairāk bērniņiem

Agnese.A 26. marts 2014 15:19

Daudzbērnu jeb kā tagad - goda ģimene, manuprāt ir tā kur divi mīloši cilvēki audzina trīs vai vairāk bērnus, neatkarīgi no tā vai tie ir kopējie, dzīvesbiedra, pieņemtie vai adoptētie. Galvenais ka par viņiem rūpējas un mīl. - pilnībā piekrītu!

INGA_DZĒRVE 26. marts 2014 13:06

Īpaši patika nobeigums "Jā daudzbērnu gimene saskaras ar daudz un dažādām grūtībām sabiedrībā un ikdienā,bet galvenais turas kopā un ir vienoti visās dzīves situācijās(F) "

Dacite 26. marts 2014 12:06 kristinee

Pilnīgi piekrītu, Jūsu vārdos ir pilnīga taisnība :)

kristinee 26. marts 2014 11:57

Daudzbērnu gimene,kurā aug bērni,kurus audzina un lolo divi mīloši vecāki.
Vecāki,kas iet roku rokā katru dienu audzinot,ieaudzinot un izaudzinot par labiem cilvēkiem.Nav atšķirības savs,pieņemts,galvenais,lai bērns jūt,ka ir mīlets,kad ir pie kā griesties pēc padoma,palīdzības.Jā daudzbērnu gimene saskaras ar daudz un dažādām grūtībām sabiedrībā un ikdienā,bet galvenais turas kopā un ir vienoti visās dzīves situācijās(F)

INGA_DZĒRVE 26. marts 2014 11:05 marakenigsvalde

Vakar tieši mājās pārrunājām vienu situāciju, kurā savu bērnību diezgan smagi aizvadīja mums zināms cilvēks, kas tika mētāts no internātskolām pa bērnu namiem, jo vecākiem, diemžēl, nebija vajadzīgs.. Tas ir kas šausmīgs.

INGA_DZĒRVE 26. marts 2014 11:04 Dacite

Nu ir tomēr arī nelabvēlīgās ģimenes, kurām bērni kādu iemeslu dēļ tiek atņemti. "Pasē" jau ieraksts var būt, ka konkrētajai mammai ir, piemēram, 4 bērni, lai gan 2 , piemēram, atrodas, bērnu namā. Ceru, ka domu saprati.

trijotne 26. marts 2014 10:12

Daudzbērnu jeb kā tagad - goda ģimene, manuprāt ir tā kur divi mīloši cilvēki audzina trīs vai vairāk bērnus, neatkarīgi no tā vai tie ir kopējie, dzīvesbiedra, pieņemtie vai adoptētie. Galvenais ka par viņiem rūpējas un mīl. :)

Dacite 26. marts 2014 09:59

Šie visi punkti, izņemot otro ,kādi gan varbūt apstākļi, lai izņmtu bērnus no ģimenes???.....

MieraVējos! 26. marts 2014 09:43

Visiem taviem punktiem-saku,Jā ,ta ir Gimene!Izņemot otro punktu -"Vai tā ir ģimene, kurā mammai un tētim kopā ir 4 bērni, bet, piemēram, divi, ģimenes apstākļu dēļ, ir izņemti no ģimenes?"

MieraVējos! 26. marts 2014 09:41

Pēc manām domām-Gimene nevar būt tā,kurā vecāku bezatbildības dēļ bērni tiek ražoti un pēctam pamesti novārtā,kā rezultātā-bērns izaug uz ielais vai krīžu centrā!!