Iecienītākās izglītojošās loģikas spēles bērniem planšetēs

Godaģimene.lv Godaģimene.lv

Viedierīces padara mūsu ikdienu nesalīdzināmi vieglāku un vienkāršāku. Tās sniedz gandrīz neierobežotas saziņas iespējas, ļauj sevi attīstīt, mācīties un uzzināt jaunumus. Tomēr diemžēl ne vienmēr šīs ierīces lietojam saprātīgi, jo īpaši tas attiecas uz bērniem, ja viņiem ir neierobežota pieeja planšetēm un viedtālruņiem.

Lai pie ekrāniem bērnu pavadītais laiks būtu jēgpilnāks, esam apkopojuši dažas no bērnu iecienītākajām izglītojošām spēlēm un lietotnēm. Tās, līdztekus izklaidei, bērniem sniedz iespēju arī apgūt jaunas prasmes:

Bezmaksas spēle “Loģikas pasaulē”

20220323160052-71483.jpg

Šīs spēles autors ir bērnu psihologs ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi.

Spēles uzdevums ir palīdzēt Džekam un Alisei atrast dārgumus Loģikas pasaulē! Tajā ir piecas salas, kurās mazos spēlētājus sagaida dažādi interesanti uzdevumi. Šie uzdevumi ir veidoti tā, lai attīstītu bērniem loģisko un telpisko domāšanu, matemātiskās spējas, atmiņu un uzmanību. Pateicoties krāsainajai grafikai, uzdevumu dažādībai un progresa sajūtai pēc katra veiksmīgi atrisinātā uzdevuma, spēle bērnus ļoti aizrauj.

Spēle sevī ietver vairāk nekā 20 dažādus uzdevumus:

  • Kā figūra izskatīsies, ja uz to skatīsies no augšas vai apakšas
  • Atrast divus gabaliņus, kas kopā veidos vienu veselu
  • Turpināt figūru loģisko secību
  • Uzminēt, no kuras papīra strēmeles var izveidot kubu
  • Sudoku ar figūrām
  • Noteikt, no cik rūtiņām sastāv kubs
  • Atrast lieko figūru
  • Atrast līdzīga izskata figūru
  • U.tml.

Spēle paredzēta pirmsskolas un tikko skolas gaitas uzsākušu vecuma bērniem.

Plašāk: https://ej.uz/6c1v

Bezmaksas spēle “Ezīša piedzīvojumi”

20220323160149-38294.jpg

Šis ir aizraujošs, interaktīvs stāsts latviešu valodā par Ezīti un viņa draugiem. Visi spēlē ietvertie uzdevumi ir vērsti uz bērna kognitīvo procesu attīstīšanu: uzmanību, loģisko domāšanu, telpisko uztveri. Arī šīs spēles autors ir profesionāls bērnu psihologs.

Stāsts sākas ar to, ka Ezīša draudzene Pelīte ir pazaudējusi ēnu. Ezītis dodas palīgā meklēt pazudušo ēnu. Nākamajā dienā Ezītis kārto savas mantas un viņam palīgā nāk Vāverīte. Tālāk Ezītis dodas uz Zaķīša dzimšanas dienas ballīti. Naktī Ezītis sapņo, ka nonāk brīnumainā, ģeometriskā zemē un iepazīstas ar ģeometriskajām figūrām. Stāsta beigās Ezītis ar draugiem būvē jaunu māju, bet, kā izrādās, tas nav nemaz tik viegli...

Spēlē bērnu sagaidīs sekojoši uzdevumi:

  • Atrast atšķirības bildēs
  • Nogādāt vēstuli pareizajam adresātam
  • Puzles
  • Atrast kļūdas bildēs
  • Atrast liekos, neiederīgos priekšmetus
  • Sakārtot bildes loģiskā secībā
  • Labirinti
  • Atrast skaitļus noteiktā secībā
  • Atrast apslēptus objektus
  • Izgreznot torti
  • Sagrupēt/klasificēt priekšmetus
  • Atrast kļūdas iepriekš noteiktā likumsakarības ķēdē
  • U.tml.

Spēle paredzēta bērniem no 4 līdz 6 gadu vecumam.

Plašāk: https://ej.uz/arwh

Bezmaksas aplikācija “Kļūsti Gudrs”

20220323160401-22636.jpg

Šī aplikācija izstrādāta pēc Baltijā vadošā informācijas tehnoloģiju uzņēmuma TietoEVRY iniciatīvas. Tā vairāk paredzēta kā mācību palīglīdzeklis, lai  attīstītu bērnu matemātiskās prasmes, sekmētu izpratni par matemātikas pamatsakarībām un nostiprinātu skolā apgūtās zināšanas.

Aplikācijā ietvertie uzdevumi ir izstrādāti, balstoties uz Valsts izglītības satura centra ieteikumiem, un tematiski sagrupēti, piedāvājot bērniem iespēju mācīties:

  • Pazīt un zīmēt ciparus
  • Orientēties telpā
  • Atpazīt ģeometriskās figūras un krāsas
  • Attīstīt loģisko domāšanu
  • Saskaitīt un atņemt
  • Reizināt un dalīt
  • Risināt teksta uzdevumus

Aplikācija paredzēta pirmsskolas vecuma bērniem un pirmo divu klašu skolēniem.

Plašāk: https://ej.uz/r2k9

Alfabēta spēle latviski

20220323160529-77411.jpg

Alfabēta izglītošana ir būtisks solis, lai bērns apgūtu jebkuru valodu. Šī spēle palīdz maziem bērniem praktizēt burtu atpazīšanu un lietošanu.

Spēlē bērniem piedāvāts apgūt:

  • Dzīvnieku pareizrakstību
  • Numuru pareizrakstību
  • Alfabēta dziesmu
  • Krustvārdu mīklas minēšanu

Plašāk: https://ej.uz/ef7c

Lietotne "Kur esam? Latvijā!"

20220323160630-99946.jpg

Lietotne izstrādāta pēc Latviešu valodas aģentūras pasūtījuma un paredzēta latviešu valodas apguvei, vārdu krājuma papildināšanai, Latvijas kultūras un dabas daudzveidības iepazīšanai un zināšanu nostiprināšanai ar tematiem atbilstošiem uzdevumiem.

Lietotne ietver sešus tematus:

  • Ceļojums sākas
  • Pļavā
  • Mežā
  • Pasakā
  • Pilsētā
  • Pie jūras

Katram tematam ir trīs līmeņi. Iegūstot katrā līmenī noteiktu punktu skaitu, tiek atklāts katras tēmas talismans – Latvijas karte, mārīte, ozolzīle, lāpsta, karogs un dzintars. Atklājot visus 6 talismanus, tiek saņemta galvenā balva – Latvijas draudzības aproce.

Plašāk: https://ej.uz/u1x9

Kodēšanas spēles bērniem “Kidlo Coding”

20220323160823-62276.jpg

Šī ir jautra kodēšanas spēle, kas palīdz bērniem apgūt pašus programmēšanas pamatus, kas, nenoliedzami, var būt ļoti nozīmīga prasme mūsdienu pasaulē. Kodēšana tiek mācīta caur jautrām spēlēm, piemēram, iejūtoties ugunsdzēsēja vai zobārsta lomā. Tā palīdz bērniem uzlabot problēmu risināšanas prasmes, veicina atmiņu un palielina loģiskās domāšanas prasmes.

Izmantojot šo lietotni, bērni apgūs programmēšanas pamatus ar virknēšanu, cilpām un funkcijām kodēšanas spēlēs. Kopumā šajā lietotnē ir 11 kodēšanas spēles ar vairāk nekā 700 interesantiem līmeņiem:

  • Mazais ugunsdzēsējs – bērni vari apgūt virknēšanu, funkcijas un cilpas ar ugunsdzēsēju mašīnām un jautrām spēlēm 50 līmeņos
  • Briesmoņu zobārsts – apgūt labas manieres ir pavisam viegli ar zobārsta kodēšanas spēlēm. Mazie iemācīsies, kā parūpēties par saviem zobiem, arī izbaudot garšīgus našķus
  • Notiesā augļus – izej līmeņus, atrodot īsto ceļu, lai sasniegtu garšīgos augļus, ko iebarot monstriņiem
  • Mājas būvēšana – būvē māju, kodējot pareizo pozīciju, kas parādīta attēlā.
  • U.tml.

Ko šī lietotne piedāvā, lai iemācītu bērniem programmēšanas pamatus?

  1. Virknēšana – kodēšanas pirmais solis un svarīgākā daļa. Šeit komandas tiek izpildītas tieši tādā notikumu secībā, kādu nosaka kodētājs.
  2. Cilpas – koncepcija, kas ļauj atkārtot komandu kopumu.
  3. Funkcijas – komandu kopa, ko var izmantot jebkurā laikā, atbilstoši kodētāja vēlmēm vai vajadzībām.

Plašāk: https://ej.uz/szio

No kāda vecuma un cik bieži bērniem ļaut izmantot planšetes vai viedtālruņus, protams, ir katra vecāka paša ziņā. Tomēr izsvērta lēmuma pieņemšanai ir labi būt informētiem, ko par šo jautājumu domā eksperti.

!!! Viela pārdomām – Psihiatra Ņikitas Bezborodova skaidrojums par to, kā viedierīces var ietekmēt bērna psihisko veselību.